Oppstartsmøte med Skyra
Et oppstartsmøte er grunnlaget for en kick-off og et videre vellykket samarbeid mellom Skyra og kundene våre. Dette møtet handler om å sikre at begge parter har en felles forståelse av mål, behov og prosesser. Her gir vi en oversikt over hva et oppstartsmøte innebærer og hva som skjer etterpå.
Slides i oppstartsmøtet
I oppstartsmøtet tar vi utgangspunkt i denne presentasjonen
Varighet og struktur
Oppstartsmøtet varer vanligvis 45–60 minutter, avhengig av spørsmål og diskusjoner underveis. Det er en strukturert gjennomgang ledet av oss i Skyra, hvor vi fokuserer på:
Introduksjon og avtale – Vi introduserer samarbeidet, avtalen og eventuelle praktiske detaljer.
Forståelse av kundens behov – Vi diskuterer deres arbeid, prosjekter og målsettinger for å legge vekt på det som er mest relevant for dere.
Muligheter med Skyra – En rask gjennomgang av viktig funksjonalitet i Skyra. Vi viser nøkkelfunksjoner og gir tips til bruk.
Toppoppgaver: Prosess og tidslinje – Vi viser prosessen for toppoppgaver og hvordan dette gjøres i Skyra.
Hjelpeartikler og support – En introduksjon til ressursene vi tilbyr for å komme i gang og bistå underveis.
Ansvarsfordeling – Vi klargjør hvem som gjør hva for å komme i gang. Dette baserer seg på listen "oppgaver etter oppstartsmøtet" i denne artikkelen.
Forberedelser fra kundens side
Vi ber kundene forberede seg ved å reflektere over følgende spørsmål:
Hvorfor trenger dere brukerinnsikt og hva skal det brukes til?
Hvilket spørsmål er viktigst for dere å få svar på?
Står dere ovenfor spesifikke prosjekter eller utfordringer i arbeidet med nettsider?
Har dere jobbet med brukerinnsikt før og eventuelt hvordan?
(F.eks brukertesting, brukerundersøkelser, webanalyse)
Hvilket andre verktøy bruker dere for webanalyse, brukerundersøkelser og lignende?
Dette hjelper oss med å tilpasse møtet og anbefalingene til deres situasjon.
Oppgaver etter oppstartsmøtet
Dette er vanlige oppgaver etter oppstartsmøte, rettet mot de som skal i gang med toppoppgaver! Nødvendige ressurser for disse punktene finner du i neste avsnitt.
Invitasjon av brukere – Skyra sender e-postinvitasjoner til én i teamet deres med innloggingsinformasjon. Deretter inviterer kunden flere brukere etter behov.
Slik inviterer du brukere.
Oppsett av undersøkelse – Skyra anbefaler å starte med Discovery Survey. Bruk planleggingsdokumentet (word) for å avklare spørsmål og formuleringer. Deretter opprettes undersøkelsen i Skyra, basert på dokumentet.
Se veiledning og last ned mal for planleggingsdokument.
Installasjon av script – Kunden installerer sitt javascript på nettsiden.
Guide: Installasjon av Skyra på din nettside.
Oppdatering av personvernerklæring – Kunden oppdaterer sin personvernerklæring.
Bruk gjerne vårt forslag til tekst.
Sjekk at databehandleravtalen er signert
Eventuelt last ned vår standardavtale her.
Publiser undersøkelsen - Kunden "trykker på knappen" og starter undersøkelsen. Discovery Survey samler minst 500 svar over minst 4 uker. Om nettsiden har nok trafikk er det fint å samle i overkant av 1000 svar for flere nyanser i resultatene.
Slik publiserer du en undersøkelse
Vi kan ta et nytt statusmøte om 4-6 uker hvor vi ser på resultater og planlegger toppoppgaveundersøkelsen. Varighet 1 time. Kunden tar kontakt med sin kontaktperson eller på [email protected].
GDPR tips
Bruk GDPR-sjekklisten for å se at alt er på plass.
Bli kjent med funksjonalitet knyttet til GDPR (f.eks sletting/maskering)
Tidslinje
For eksempel kan en typisk tidslinje se slik ut:
Uke 1: Fullføre to-do-listen fra oppstartsmøtet.
Uke 2: Publiser Discovery Survey.
Uke 6: Resultatmøte og planlegging av toppoppgaveundersøkelse.
Ressurser
Nyheter og inspirasjon: Følg oss på LinkedIn for oppdateringer, kundehistorier og tips.
Support
Har du behov for hjelp kan du ta kontakt med din kontaktperson i Skyra eller kontakte oss på [email protected]
Videre samarbeid kan være
Ta kontakt hvis du vil vi skal bistå med:
Utvidelse av bruk til flere nettsider eller avdelinger.
Ta i bruk ny funksjonalitet
Opplæring av nye brukere
Analyse av data og forbedring av undersøkelser.
Integrasjoner, som for eksempel Power BI.
Vi oppfordrer kundene til å ta kontakt når som helst for å diskutere nye muligheter eller spørsmål.
Få eksperthjelp av en samarbeidspartner
Sjekk ut innsiktspartner.no som kan gi bistand og kurs innen brukerinnsikt.