Gå til hovedinnhold

Task List

Oppdatert for over 5 måneder siden

Ved å gå til Top Tasks i menyen finner du Task List. Den gir deg en oversikt over toppoppgaver og nøkkeltall per oppgave. Bruk filter for å analysere resultater, for eksempel fra én undersøkelse eller en tidsperiode.

Top Task Survey
Det er kun resultater fra en Top Task Survey som vises i denne rapporten

Filter

Bruk filter for å avgrense tabellen til dataen du ønsker å analysere.

Score cards

Score cards gir aggregerte tall fra alle toppoppgaver i tabellen. Dersom filter er brukt vil tallene følge det.

  • Responses er antall svar i tabellen

  • Task Completion er andel/antall som svarte "Ja" på spørsmålet "Fikk du gjort det du kom for?"

  • Fail rate er andel/antall som svarte "Nei" på spørsmålet "Fikk du gjort det du kom for?"

Tabellen

  • Task er navnet på toppoppgaven.

  • Demand er andel som valgte denne oppgaven i undersøkelsen

  • Task Completion er andel som svarte "Ja" på spørsmålet "Fikk du gjort det du kom for?"

  • Responses er antall som svarte at de kom for denne oppgaven.

Klikk på en oppgave for å gå til Task Page hvor du ser svar og resultater fra de som valgte denne oppgaven i undersøkelsen.

Top Level / All tasks

I Skyra's toppoppgaveundersøkelser kan en hierarkisk struktur opprettes for å organisere toppoppgaver i undersøkelsen og i resultatvisningen.

  • Nivå 1 (Hovedoppgaver): Dette er de overordnede kategoriene som representerer brede mål eller temaer brukerne har.

  • Nivå 2 (Underoppgaver): Disse er spesifikke oppgaver eller handlinger som faller inn under en hovedoppgave.

Undersøkelsen: Bruke oppgavekort (task card) for nivå 1 og 2 og synlighetsregler (visibility rule)for å sikre at riktig nivå 2 følger etter.

Task List (resultater): De oppgavene som skal være Nivå 2 må knyttes til en Parent Task. Dette gjøres enten når du oppretter oppgaven eller i etterkant ved å velge en nivå 2 oppgave > gå til edit > velg en "Parent" å knytte til som underoppgave.

Eksempel på Nivå 1 og Nivå 2 Oppgaver:

  • Information about the product (nivå 1)

    • Data destinations (nivå 2)

    • Data sources and connectors (nivå 2)

    • Plans & pricing (nivå 2)

  • Book a demo or talk to sales (nivå 1)

    • Ingen underoppgaver (Denne oppgaven har ingen nivå 2)

Bruk av Nivå 1 og Nivå 2 i Task List:

I oppgavelisten kan du velge mellom to visninger:

  • Top level tasks: Viser kun nivå 1-oppgaver. Ved å klikke på en hovedoppgave kan du se tilhørende underoppgaver.

  • All tasks: Viser alle nivå 2-oppgaver, samt eventuelle oppgaver uten underoppgaver (som "Book en demo", markert i blått i eksempelet).

Hva er inkludert i "All tasks" oversikten?

  • Nivå 1 med underoppgaver = Kategori (skal ikke vises i All tasks)

  • Nivå 1 uten underoppgaver = Egen oppgave (kan vises i All tasks)

Hvorfor inkluderes ikke nivå-1 med underoppgaver i All tasks oversikten?


Nivå 1-oppgaver med underoppgaver fungerer som kategorier

Nivå 1-oppgaver som har nivå 2-oppgaver vil ikke vises som en egen toppoppgave i resultatene for All tasks. Hvorfor? Fordi når en bruker velger en nivå 2-oppgave, må de alltid først ha valgt nivå 1. Dette betyr at nivå 1 automatisk får like mange stemmer som summen av sine nivå 2-oppgaver.


Eksempel

La oss si vi har disse oppgavene:

  • Nivå 1: Informasjon om produktet

    • Nivå 2: Datadestinasjoner

    • Nivå 2: Datakilder og koblinger

    • Nivå 2: Planer og priser

Hvis vi inkluderer en nivå 1 oppgave i All tasks listen, vil den alltid få summen av alle svarene fra nivå 2-oppgavene. Dette betyr at den får flere svar enn noen annen enkeltoppgave, og dermed dominerer statistikken.

Hvorfor Nivå-1 i All tasks oversikten gir feil bilde av dataene

Hvis nivå 1-oppgaver med underoppgaver er inkludert i All tasks, vil de se ut som de mest populære oppgavene, selv om brukerne faktisk har valgt spesifikke nivå 2-oppgaver. Dette skaper en kunstig oppblåst statistikk som ikke gir et riktig bilde av hva brukerne faktisk prøver å gjøre.


Løsningen:

  • Hvis en nivå 1-oppgave har underoppgaver, skal den ikke vises i All tasks. Den fungerer kun som en kategori.

  • Hvis en nivå 1-oppgave ikke har underoppgaver, kan den inkluderes i All tasks, fordi den da er en selvstendig oppgave som brukeren faktisk har valgt direkte.

Fra listen med toppnivåoppgaver (Top level tasks) kan du klikke på en toppoppgave for å se tilhørende underoppgaver (sub tasks)

Slik vises resultater for Nivå 1 og 2 i Task List

View

Bruk view-knappen for å justere oversikten. Her er vanlige valg.

  • Legg til eller fjern kolonner

  • Velg drill down for mobil/desktop under Completion rate.

  • Sorter rekkefølgen på listen, f.eks alfabetisk, høy/lav.

Mobil / Desktop

Du kan bryte ned Task Completion Rate for mobil og desktop per oppgave. Dette er nyttig for å sammenligne brukeropplevelse mellom enheter. Du finner innstillingen under View-knappen over tabellen.

I eksempelet viser det seg at de som svarte fra mobiltelefon lykkes i mindre grad med oppgaven sin. Altså må vi fokusere forbedringsarbeidet her for å øke resultatet. Vi ser også at flest svar kommer fra mobiltelefon, noe som betyr at svar fra mobil dominerer statistikken for denne oppgaven.

Copy Table

Du kan enkelt kopiere tabellen inn i Excel. Bruk Copy table og lim inn i et regneark.

Kopien inkluderer disse kolonnene:

  1. Task name: Navnet på oppgaven

  2. Parent task: Den overordnede oppgaven som denne oppgaven er en del av (hvis aktuelt).

  3. Description: En beskrivelse av oppgaven slik det er angitt når den ble opprettet.

  4. Demand: Prosentandelen som svarte de kom for oppgaven.

  5. Completion rate: Prosentandelen av brukere som har fullført oppgaven.

  6. Responses: Antall brukere som har svart de kom for oppgaven (demand)

  7. Completed: Antall brukere som har fullført oppgaven.

  8. Failed: Antall brukere som ikke klarte å fullføre oppgaven.

Svarte dette på spørsmålet?